SIMBOLOKRACIJA

Autor Slavko Lukić

SAŽETI PRIKAZ

U cijeloj komediji scenografija je gotovo ista a samo se mijenjaju likovi, to je važno da bi se naglasila pozadina koja diktira radnju: kućno dvorište Doktora Zgubića stalno je mjesto okupljanja, fokus je usmjeren na ulazna vrata kuće a ostalo koliko se uspije scenirati. Ispred ulaznih vrata nalazi se vrtni stol i stolice, poželjno je da stolice budu sklopive a iznad stola je nekakav suncobran – može i razapeto platno. Kuća mora odisati kamenom i bitno je da se vide dva balkona, barem da se naslućuju. Rasvjeta se podešava za dnevni i noćni ambijent.

Doktor Zgubić je apsolutni vlasnik kuće a svi ostali su njegovi podstanari: stvarni ili potencijalni, temeljno je pitanje kako nastaviti igru u ostatku vječnosti. Svima je lijepo dok je i vlasniku lijepo, cijelo vrijeme visi pitanje kako će dalje biti a to pogotovo muči glavnog aktera ove komedije, simbol piramida posebno je naglašen a zvjezdana priča daje svoj pečat. Raspoloženje Doktora Zgubića nije toliko promjenjivo koliko su ideje suprotstavljene u svom jedinstvu, Alisa je na stalnoj meti a ona to dobro zna. Da li je u igri Helena koja se drži u pokornosti to neka publika prosuđuje, komičnost je u tome da svi imaju svoja očekivanja bez obzira koliko su realna u zadatom kontekstu. Alisa ima najveću šansu, ovisno što se pod šansom podrazumijeva. Ova komedija zahtjeva malo inteligentniju publiku ili barem napornije smijanje.